peyton manning-al jazeera Dec 5, 2017; New York, NY, USA; University of Tennessee and former NFL quarterback, Peyton Manning speaks to media at the 60th NFF Annual Awards Dinner Press Conference at New York Hilton. Mandatory Credit: Catalina Fragoso-USA TODAY Sports

Two and a half years have passed since an Al Jazeera documentary reported that athletes including Peyton Manning, Ryan Zimmerman, Ryan Howard and James Harrison had received shipments of HGH, and although the claims didn’t exactly stick, the lawsuits attached to them did.

On Friday, The Hollywood Reporter revealed that, in court papers filed as part of Zimmerman and Howard’s defamation suit against Al Jazeera, the network claimed Manning had confirmed the allegations made against him by pharmacist Charlie Sly. Via THR:

According to memorandums from Al Jazeera, [reporter Deborah] Davies contacted Manning’s CAA agent Tom Condon before the documentary aired to get comment on something that Sly had been recorded saying. Specifically, Sly stated, “I did part of my training at the Guyer Institute which is like this anti-aging clinic in Indiana. [Peyton Manning] and his wife would come in after hours and get IVs and s***. … So one thing that Guyer does is he dispenses drugs out of his office, which physicians can do in the United States it’s just not very many of them do it. … And all the time we would be sending [wife] Ashley Manning drugs. Like growth hormone, all the time, everywhere, Florida. And it would never be under Peyton’s name, it would always be under her name. … We were sending it everywhere.”

Nine days after Condon was contacted in December 2015, the prominent Gibson Dunn attorney Ted Olson called Robert Corn-Revere of DWT, the firm providing outside counsel to Al Jazeera.

“In their communications with DWT, the Mannings’ lawyers confirmed much of what Sly had said,” states unsealed court papers, although what was exactly said by Olson remains redacted.

Manning vehemently denied the allegations against him at the time but ultimately decided not to sue Al Jazeera. Sly, the main source in Al Jazeera’s documentary, recanted his story, saying he had made up the claims entirely. The Washington Post reported that Manning had launched a private probe into Sly and that private investigators had showed up to the pharmacist’s parents’ home before he recanted.

The Al Jazeera investigation never fully captured the national attention, presumably because of Howard and Zimmerman’s lawsuit, Manning’s furious denial and Sly’s recantation. In the years since, the claims have essentially disappeared from public consciousness. The claims against Manning would, however, seem much more legitimate if, as Al Jazeera claims, he and his agent confirmed them.

Upon The Hollywood Reporter’s report Friday, a spokesman for Manning reportedly issued the following statement, denying that the quarterback’s camp had confirmed Al Jazeera’s report:

“Al Jazeera’s self-serving claim that Peyton Manning’s attorneys ‘confirmed’ Al Jazeera’s allegations about Peyton Manning is absolutely false. In fact, information was provided to Al Jazeera that confirmed the Al Jazeera allegations about Peyton Manning were unfounded. In addition, the sole source for Al Jazeera’s allegations has publicly recanted them. Moreover, the NFL conducted an extensive investigation of the claims raised in Al Jazeera’s programs and found no evidence to support them. This is a desperate move by Al Jazeera to distract the courts from its own wrongdoing.”

[The Hollywood Reporter]

About Alex Putterman

Alex is a writer and editor for The Comeback and Awful Announcing. He has written for The Atlantic, VICE Sports,, and more. He is a proud alum of Northwestern University and The Daily Northwestern. You can find him on Twitter @AlexPutterman.